Liikumismaraton 2020 - märtsikuu kokkuvõte

Kes oleks võinud arvata, et elu sellised väljakutsed meile esitab, kus just igaühe enda vastutus on oluline nii tervise hoidmisel kui selle säilitamisel. Individuaalset või paariti õuesliikumist, jälgides nõutud 2m distantsi ning eelistades vähemrahvastatud kohtasid, pole õnneks veel ära keelatud ning vägagi tervislik on kodukontori pingeliste töötundide kõrvalt end kosutada aktiivse liikumisega värskes õhus.

Põlvamaal on liikumislembelistele inimestele võimalusi mitmeid - Liikumismaraton 2020, mobiilse orienteerumise rajad Intsikurmus ja Mammaste Tervisespordikeskuses. Järgmisel nädalal avanevad teisipäevakute nädalakaardid. Jälgi OK KOBRAS kodulehekülge, kus saad täpsemaid selgitusi.

Kokkuvõte Põlvamaa LIIKIMISMARATON 2020 märtsikuust

Oma liikumised märtsis registreeris 177 inimest. Aktiivsemad on naised, neid 146, mehi 31. Esimesel kuul läbiti kokku 16 992 km. Suurem osa harrastas kõndi/kepikõndi, jooksmist, märtsi alguspäevadel sai veel ka suusatada. Kuu lõpupoole kasvatas kogukilometraaži aktiivne jalgratta ja tõukerattasõidu harrastamine.

Eelistust, millisel nädalapäeval enam liigutakse on välja tuua raske. Enamus registreerunutest liikus 4-5 korda nädalas, aga on tublisid, kellel võimalus/harjumus iga päev oma liikumisring teha. Liigutakse erinevates kohtades – teada-tuntud kergliiklusteed, maanteede ääred, metsateed. Osalejaid on meie maakonna kõigist omavalitsustest, enam meie suurimast, Põlva vallast.

Tunnustamaks meie liikumisharrastajate tublidust ja elavdamaks nende motivatsiooni loosime igal kuul välja auhinnad. Märstikuu auhinnad (13tk) tulevad apteegist. Auhindade võitjatega võetakse ühendust otse. 

Mõned korralduslikud ettepanekud, et tulemuslikumalt infot töödelda-edastada:

* kõik arvulised andmed kirjuta ILMA ühikuteta, st nt vanus 48, ja läbitud distants 14;
* võimalusel ümarda distants täisarvuks või siis kirjuta arv KOMAGA, nt 6,78;
* esita päeva kogukilometraaž, ära fikseeri päeva iga liikumismomenti eraldi;
* võimalus registreerida nädala kogukilometraaž – sellisel juhul kirjuta läbitud distantsi alla
nädalas läbitud km arv ning nn vabas lahtris märkida nädala number (aasta algusest on käesolev nädal 14.)  ja nädalapäevad, millal liikusite ( nt E, T, N, P). Seega nt nädal 14 - E, T, N, P
* omavalitsuse juures palun täpsustage linn/küla/alev, nt Kanepi vald, Krootuse või Põlva vald, Tilsi.

Tuletame meelde, et kampaania on üles ehitatud iga osaleja iseseisvuse ja  aususe peale ning selle eesmärgiks on teada saada:

* omavalitsuste liikumisharrastuse võimalused looduses (liikumiskohad);
* liikumisharrastajate vanus, eelistused ( jooks, kõnd, jne),  aktiivsus (maakond, omavalitsus, harrastaja).

Mistahes kohtades liikudes palume rangelt järgida Terviseameti soovitusi:

* pese käsi regulaarselt sooja vee ja seebiga, kindlasti pärast õueskäimist;
* väljas liikudes ära ilma reaalse vajaduseta puuduta mingeid esemeid/vahendeid või tee seda kinnastes;
* väldi kokkupuudet teiste inimestega ja hoia minimaalselt 2 meetrist vahemaad.
* kui tunned ennast tõbisena (nohu, köha, palavik), siis jää pigem koju!

LOODAME, et liikumisharrastajate ind jätkub! Kui oled kinni jäänud oma kindlasse kõnni – või jooksuringi, siis muuda seda. Muutusi saab teha raja pikendamise või tempo tõstmisega või intervallidena ( kõnd – kiirkõnd – sörk ) või rada teistpidi läbimisega. Kasuta kõnni – jooksurajal vahepalana jõuharjutusi (erinevad kükid, kätekõverdused, toengud vm), kui on sobiv koht nende sooritamiseks. Ole leidlik!

Meie maraton lõppeb 31. oktoobril.

OLE SINAGI ÜKS LIIKUMISHARRASTAJATE LIIGA PEATGEIJA!


Lisateave:
Ingrid Muuga
Peasekretär
Põlva Maakonna Spordiliit
Tel. 517 5848
E-post: polvasport@gmail.com