Uudised

Uudised

Põlvamaa eelkooliealiste laste vanemate vanemahariduse edendamine: Veebiloengute sari: "Lapse areng ja vanemaks kasvamine"
2025-10-28 17:44:00

Veebiloengute sari keskendub teadmistele, mida peaks iga lapsevanem teadma “enda rahustuseks”. Sageli on vanemad mures, et milline on õige vanus abi otsida. Loengutes käsitletakse lapse arengu erinevaid aspekte (kõne, emotsioonid, mänguoskuste areng, omavahelised suhted, õdede-vendade omavahelised suhted, õppimine, jms)

 

Koolitusel käsitletavad teemad:

11.11.2024 Lapse suhtlemisoskuse areng. 

● Kiindumussuhe kui sotsiaalsete suhete alus.  

● Kõne ja keele omandamise etapid ja nende toetamine. Millal on vaja pöörduda logopeedi poole kõne arengu teemadega. Lapse kõne toetamine kodus ja lasteaias. 

● Arengukriisid (1-aastase kriis, 3-aastase kriis, 7-aastase kriis, 12- aastase kriis, 18-aastase kriis) ja nendest tulenev muutus lapse suhetes ja käitumises. 

26.11.2025. Laste emotsionaalne ja sotsiaalne areng. 

● Milline on lapse eakohane sotsiaalne käitumine ja mida teha lapse ülevoolava käitumise puhul erinevas vanuses.

● Kas lapse jonn on puudliku kasvatuse vili? Kuidas suhtuda lapse ropendamisse? Laste omavaheliste suhete probleemid. 

● Mida head annavad eakaaslastevahelised konfliktid laste arengule. 

● Õdede-vendade omavaheliste suhete toetamine.

● Turvaliste piiride seadmine lapse arengu toetamiseks.

10.12. 2025 Laste eneseregulatsiooni areng. 

● Lapsed, kes ei suuda ennast õppetöös reguleerida (erivajadustega lapsed, käitumisproblemaatikaga lapsed, kiindumusproblemaatikaga lapsed, traumaga lapsed).

● Võtteid, kuidas lapsed saaksid ennast paremini reguleerida suheldes ja õppides. 

● Lapsevanemate “stressiakna” laiendamine. 

● Kuidas lapsevanemad saavad oma stressi seoses laste kasvatamisega paremini lahti mõtestada. 

● Kas olen “piisavalt hea lapsevanem” – isegi kui vahest ei jaksa?

● Erinevate kasvatusstiilide (autoritaarne, autoriteetne, järeleandlik ja hoolimatu) mõju laste kasvatamisele. 

● Praktilised võtted laste eneseregulatsioonioskuste arendamiseks. 

7.01.2026 Laste mänguoskuste areng

● Rollimäng kui laste hilisemate suhete nurgakivi. 

● Rollimängu areng erinevas vanuses. 

● Kuidas toetada laste rollimängu oskuste arengut. 

● Mis juhtub (kõne ja tunnetustegevuse) arengus, kui lapsed ei saa piisavalt rollimängu mängida. 

● Mida teha, kui lapsed ei taha omavahel mängida. 

● Müramine kui lapse sotsiaalse arengu nurgakivi. 

● Kuidas on omavahel seotud müramine ja matemaatika. 

28.01.2026 Lugemisoskuse areng ja kooliks valmistumine. 

● Foneemiteadlikkuse areng. 

● Lugemise eeloskused ehk kuidas aidata last lugemaõppimisel. 

● Koolivalmiduse aspektid. 

● Lugemise eeloskuste testimine kui lugemisoskuse käivitaja. 

● 7-aastase kriis kui koolivalmiduse ennustaja. 

● Laps ja raamat - millal ja milline?

Koolitaja: Pille Kriisa – Tartu Ülikool – eripedagoogika (MA) ja kasvatusteaduste (MA) spetsialist, TBRI® praktik-koolitaja ning mitmekülgse kogemusega noorte ja haridustöötajate toetaja. Pille on loonud noortekeskse lähenemise "Õnnetund", mis keskendub grupiprotsesside ja heaolu toetamisele. Ta tegutseb lektorina Tallinna Tehnikakõrgkoolis, nõustab õpilasi Rakvere Ametikoolis ning Tõnismäe Riigigümnaasiumis ja Kiviõli Riigikoolis, pakkudes erialast tuge ja juhendamist nii õpilastele kui õpetajatele.

Projekti rahastatakse Põlvamaa Partnerluskogu meetmest 3 „Silmaringi meede“

eu